tag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.comments2022-06-14T10:25:13.192+03:00αντιστροφή προοπτικήςsotirishttp://www.blogger.com/profile/13599639878712678276noreply@blogger.comBlogger62125tag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-19488330264597776082022-06-14T10:25:13.192+03:002022-06-14T10:25:13.192+03:001982
🇬🇷🇬🇷🇪🇺👑🇬🇷🇬🇷🇬🇷☦
Δε κατάλαβα τίποτ...1982<br />🇬🇷🇬🇷🇪🇺👑🇬🇷🇬🇷🇬🇷☦<br />Δε κατάλαβα τίποτα<br /> Τραγούδι 80ς<br />Που κολλάει τώρα<br />elias monarchisthttps://www.blogger.com/profile/00565633284642671441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-49360057007119130262022-06-14T10:22:12.870+03:002022-06-14T10:22:12.870+03:001982
Άντε γ.....σου
Προδότη
Μαρξιστή
Να πας στη...1982<br />Άντε γ.....σου<br /><br />Προδότη<br /><br />Μαρξιστή<br /><br />Να πας στη βόρεια Κορέα<br />elias monarchisthttps://www.blogger.com/profile/00565633284642671441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-62251806526779584572022-06-14T10:20:54.573+03:002022-06-14T10:20:54.573+03:001982
🇪🇺🇬🇷🇬🇷🇬🇷
Ο ΜΑΡΞΙΣΜΌΣ πρέπει μα ξεριζω...1982<br />🇪🇺🇬🇷🇬🇷🇬🇷<br />Ο ΜΑΡΞΙΣΜΌΣ πρέπει μα ξεριζωθεί<br />Με το καλό<br />Η το άγριο<br /><br />Όπως ο μιχαλολιακος<br />Ο ήρωας<br /><br />Έβαζε βόμβες <br />Τηβδκεαετια του 1970<br />Τσογλάνια<br /><br />Προδότες<br /><br />Τέλος πάντων<br /><br />Αν είναι θέλημα θεού<br />Το great REPLACEMENT <br />White genocide <br /><br />Δε πάω κόντρα<br />elias monarchisthttps://www.blogger.com/profile/00565633284642671441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-28377784117999779042022-06-14T10:15:32.955+03:002022-06-14T10:15:32.955+03:001982
Αθήνα
🇪🇺🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷👑👑👑...1982<br />Αθήνα <br />🇪🇺🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷👑👑👑👑👑<br />Πανεπιστημιακή αστυνομία τώρα<br /><br />Να ξεριζωθεί ο μαρξιμος<br />Και οι προδότες φοιτητές<br />Τώρα<br /><br />Αλλιώς εμφύλιο<br />Με νεκρούς<br />Σε 10 χρόνια<br /><br />White genocide continues<br />Great REPLACEMENT is real <br /><br />Προδότες της ράτσας σας αριστεροί<br /><br />Άλλο αν οι μαύρες και οι ινδες μ'αρέσουν και μένα<br /><br />Αλλά δε μ'αρέσει να έρχονται χιλιάδες<br />Αραπηδες<br />Εδώ<br />Να γαμησουν τη λευκή μιλφαρα<br />Liberal <br />Πλουσιοκοριτσο<br /><br />Αν και της αξίζει <br />Ο βιασμός<br />Από αραπη<br />Και άραβα<br /><br />Το metoo<br />Δεν ισχύει στον αραπη<br />Εκεί η λευκή σκύλα<br />Το απολαμβάνει<br />Η καριολαρα<br />Τέλος πάντων<br />Βλαμενες<br />Ηλίθιες<br />Φεμινίστριες<br /><br />Σας ενοχλεί η πατριαρχία Τού λευκού μόνο<br /><br />Για να σας γαμαει άνετα ο αραπης <br />Και ο Άραβας<br />Πόρνες<br />Πουτανες<br />Μαλακισμενες<br /><br />elias monarchisthttps://www.blogger.com/profile/00565633284642671441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-71427526016949157702022-04-19T23:29:46.457+03:002022-04-19T23:29:46.457+03:00Προσφορά δανείου και δανεισμός χρημάτων.
Είμαστε μ...Προσφορά δανείου και δανεισμός χρημάτων.<br />Είμαστε μια εταιρεία που χορηγεί δάνεια σε όποιον έχει ανάγκη με επιτόκιο 2%.<br />Οι προσφορές μας κυμαίνονται από 5000 EUR έως 900000 EUR.<br />Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες έως τον Μάιο: vasilikhpalaiologou@gmail.comVasilikhhttps://www.blogger.com/profile/06858558903220761378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-41065832173209194192021-10-19T12:05:33.237+03:002021-10-19T12:05:33.237+03:001982 ΑΘΗΝΑ δυτικά προάστια ΒΑΣΙΛΟΦΡΩΝ συντηρητικος...1982 ΑΘΗΝΑ δυτικά προάστια ΒΑΣΙΛΟΦΡΩΝ συντηρητικος <br />έτσι είναι η ζωή<br /><br />το κάρμα<br /><br />ο Θεός διαλέγει κάποιους να είναι άστεγοι <br />άλλοι πλούσιοι<br />αλλοι αθλητές<br /><br />έτσι είναι το κάρμα<br />αλλά περιμένεις την επόμενη μετενσάρκωση να είναι καλύτερη από την προηγούμενη <br /><br />αυτό περιμένει και ο άστεγος στην φωτογραφία <br /><br />elias monarchisthttps://www.blogger.com/profile/00565633284642671441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-23024108616995886762020-10-09T23:23:27.894+03:002020-10-09T23:23:27.894+03:00Εξαιρετικά επίκαιρο, εύστοχο και αληθές. Εξαιρετικά επίκαιρο, εύστοχο και αληθές. Chefguevara Antinoushttps://www.blogger.com/profile/13005785666048844212noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-53720674761596604712019-11-28T15:09:37.550+02:002019-11-28T15:09:37.550+02:00Καλησπέρα, το άρθρο αυτό συντάχθηκε από την Ασπασί...Καλησπέρα, το άρθρο αυτό συντάχθηκε από την Ασπασία Λυκουργιώτη και είναι δημοσιευμένο σε τεύχος της Βαβυλωνίας 29/9/2008. Θα ήταν θετικό να αναφέρετε τις πηγές των κειμένων ή τουλάχιστον το όνομα της/του συγγραφέα.ChristinSahttps://www.blogger.com/profile/18346325339968948425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-40125508117417061572018-12-20T21:55:31.829+02:002018-12-20T21:55:31.829+02:00Εξαιρετικό!μέσα σε λίγες σελίδες έχεις την λύση γι...Εξαιρετικό!μέσα σε λίγες σελίδες έχεις την λύση για όλα τα προβλήματα της κοινωνίας μας....<br />Στο χέρι μας είναι σε τη κοινωνία θέλουμε να ζούμεAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13013077110599569711noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-63691050137876127612018-07-04T07:51:24.790+03:002018-07-04T07:51:24.790+03:00πολύ σωστά τα λέτε!πολύ σωστά τα λέτε!αέναη κίνησηhttps://www.blogger.com/profile/05543852011648871786noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-71003864074253526152018-07-04T07:47:48.577+03:002018-07-04T07:47:48.577+03:00εξαιρετικό!, υπέροχοεξαιρετικό!, υπέροχοαέναη κίνησηhttps://www.blogger.com/profile/05543852011648871786noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-10009016631075390632017-11-13T08:37:58.144+02:002017-11-13T08:37:58.144+02:00ΘΑΥΜΑΣΙΟ -ΜΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΕΙΔΑΝ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΠΟΛΛΑ...ΘΑΥΜΑΣΙΟ -ΜΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΕΙΔΑΝ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΠΟΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ.ΟΙΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΗΤΑΝ ΘΑΥΜΑfebuare-fi-di-ushttps://www.blogger.com/profile/06279956962289757026noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-52073984689338669752016-05-10T15:04:12.890+03:002016-05-10T15:04:12.890+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-70464710379508719072015-09-30T20:52:38.273+03:002015-09-30T20:52:38.273+03:00ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ.....ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ.....Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05922323565328266304noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-14741407165010948652015-06-05T15:29:52.165+03:002015-06-05T15:29:52.165+03:00ευχαριστώ για το κείμενο, με βοήθησε σε μία εργασί...ευχαριστώ για το κείμενο, με βοήθησε σε μία εργασία. ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-28366289696575423012014-07-04T14:52:37.651+03:002014-07-04T14:52:37.651+03:00χα! τελικά η πρόσφατη μουσική μόδα της ΚΝΕ είναι, ...χα! τελικά η πρόσφατη μουσική μόδα της ΚΝΕ είναι, όπως φαίνεται, το χιπ-χοπ. πολλά χρόνια μετά από το ριζοσπαστικό του ξεκίνημα στην ελλάδα κάπου στο '90...<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-33937913781112416642014-04-25T17:29:24.138+03:002014-04-25T17:29:24.138+03:00τι μαλακίες είναι αυτές, ποιός θα κάτσι να τα διαβ...τι μαλακίες είναι αυτές, ποιός θα κάτσι να τα διαβάσει όλαAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-10804946328074704962013-11-18T17:01:37.456+02:002013-11-18T17:01:37.456+02:00Δυστυχώς είχα γράψει μια απάντηση προ ημερών αλλά ...Δυστυχώς είχα γράψει μια απάντηση προ ημερών αλλά χάθηκε. Τώρα διαπιστώνω ότι λείπει. Δεν ξέρω αν μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα με τα σχόλιο. Πολλά χάνονται ή δεν εμφανίζονται. Τέλος πάντων. Θα προσπαθήσω να ανασυστήσω την επιχειρηματολογία μου. Αρχικά, είναι πολύ ουσιώδες αυτό που γράφεις. Πως δηλαδή υπερασπίζεσαι την ιδέα του κεντρικού σχεδιασμού ασχέτως αν την υποστηρίζει ο Μαρξ. Αυτό είναι έντιμο από μέρους σου και βοηθά τη συζήτηση. Θα ήθελα όμως να αναρωτηθείς γιατί ένας στοχαστής που έφαγε πολλά κοπιώδη χρόνια από τη ζωή του για να αναλύσει με λεπτομέρειες το σύστημα της καπιταλιστικής οικονομίας δεν αφιερώνει ούτε λίγες γραμμές στο να περιγράψει ένα σύστημα μετα-καπιταλιστικής οργάνωσης την παραγωγής όπως θα το οραματιζόταν. Αυτό συμβαίνει κατά τη γνώμη μου γιατί το εγχείρημα του Μαρξ οργανώνεται ως Κριτική και όχι ως θετικό πολιτικό πρόγραμμα. ο Μαρξ πιστεύει πως δεν είναι έργο της θεωρία η ακριβής περιγραφή ενός σχεδίου αλλά η αξιακή του θεμελίωση. το όραμα για μια άλλη κοινωνία περιγράφεται από το Μαρξ με σαφήνεια ως «κοινωνία των ελεύθερα συνεταιρισμένων παραγωγών». Και φυσικά ο Μαρξ δεν είναι μικροαστός.<br /><br />Σαφώς μίλησε ακόμα για μια δεδομένα ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων που θα έκαναν την αντίθεσή «παραγωγικών δυνάμεων – παραγωγικών σχέσεων» οξία και θα οδηγούσαν στην επανάσταση αλλά ουδέποτε υποστήριξε πως είτε πρέπει οι εργάτες να περιμένουν να ωριμάσουν οι παραγωγικές είτε πρέπει, αν καταλάβουν την εξουσία πριν ωριμάσουν, να εφαρμόσουν στοιχεία της καπιταλιστικής ανάπτυξης για να το επιτύχουν. Αυτό είναι πέρα για πέρα και ξεκάθαρα αντι-μαρξικό. Φυσικά ο Μαρξ δεν είναι σκεφτεί ότι κάποιος θα σκεφτόταν στο μέλλον κάτι τόσο ξεκάθαρα παρανοϊκό, επικαλούμενος μάλιστα μια φυσική θεωρητική συνέχεια μαζί του, για να το καταγγείλει εκ των προτέρων. <br /><br />Σε προηγούμενο κείμενό μου, στο οποίο φαντάζομαι ότι απαντάς, έγραψα πως «η ιδέα του κεντρικού σχεδιασμού της παραγωγής συνυποθέτει μια υψηλή γραφειοκρατική συγκεντροποίηση, καθώς και μια ιεραρχική αναμόρφωση του συνόλου της κοινωνικής ζωής. [...] Η ιδέα του κεντρικού σχεδιασμού είναι ταυτόσημη με την ιδέα του κράτους». Φαντάζομαι ότι σε αυτή τη θέση δεν έχει αντιρρήσεις. Επισημαίνεις όμως πως είσαι υπερ μια ιδέας μεταβατικού κράτους. Σε αυτή την περίπτωση η ιδέα του κεντρικού σχεδιασμού είναι μεταβατική ή όχι; Το ερώτημα είναι ουσιώδες γιατί τότε δεν μιλάμε για μεταβατικό κράτος αλλά για κράτος εις το διηνεκές – όπως περιγράφεται κατά τη γνώμη μου στις θέσεις του ΚΚΕ. <br /><br />Τέλος, σωστά επισημαίνεις την αδυναμία διατύπωσης ενός πολιτικού σχεδίου από τους αναρχικούς. Αυτό όμως είναι σύμπτωμα της οργανωτικής και πολιτικής απουσίας του αναρχικού κινήματος αλλά κυρίως –γιατί εν τέλει δεν είναι ζήτημα αναρχικών – της αδυναμία επεξεργασίας ενός ουσιαστικού σημερινού επαναστατικού προγράμματος/σχεδίου όλων όσων πιστεύουν πως η μόνη λύση στη σημερινή πολυεπίπεδη κρίση του καπιταλισμού είναι η άμεση επαναστατική αντικαρτική και αντικαπιταλιστική αυτοδιαχειριστική διέξοδος. Με άλλα λόγια το ζήτημα ορίζεται για εμάς στο πως οι μικρές (μερικές) αντιστάσεις θα συμπυκνωθούν στη διατύπωση ενός ανοιχτού σχεδίου και ενός πολιτικού και κοινωνικού πόλου μιας ουσιαστικής διεξόδου. Η απάντηση στο ζήτημα της εξουσίας δεν είναι θεωρητικό [γιατί πολλές θεωρητικές λύσεις έχουν προταθεί για μη κρατικές μορφές οργάνωσης της κοινωνία που θα πραγματώνουν το τελικό όραμα και του μάρξ]αλλά πολιτικό καθώς καμία από τις θεωρητικές επεξεργασία δεν είχει εν τέλει ουσία μπροστά στην πραγματική κίνηση του κινήματος ή όπως είπε και ο Μαρξ «ένα πραγματικό βήμα του κινήματος αξίζει όσο χιλιάδες σελίδες θεωρίας» (ή κάπως έτσι) <br />sotirishttps://www.blogger.com/profile/13599639878712678276noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-4318260087917235662013-11-14T01:30:48.057+02:002013-11-14T01:30:48.057+02:00Δεν υπάρχει καμία νεφελώδης θεωρία κρατικού καπιτα...Δεν υπάρχει καμία νεφελώδης θεωρία κρατικού καπιταλισμού στην ΕΣΣΔ αλλά υπάρχει η ακλόνητη πρακτική του από την στιγμή που η παραγωγή του υλικού της πλούτου λογιζόταν με τον καθολικό όρο της αξίας.Και είναι αυτός ακριβώς ο όρος που την κατέστησε ευάλωτη και τελικά την κατέστρεψε! Εάν διάβαζες προσεκτικά τον Μαρξ ίσως κατανοούσες πιο μέρος της θεωρίας του παραμένει επαναστατικό. Λέων Υγρόςhttps://www.blogger.com/profile/12275990179808382909noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-18787891340544998572013-11-14T00:32:30.250+02:002013-11-14T00:32:30.250+02:00Μία απλούστατη ερώτηση: πες μου ειλικρινά εσύ πόσο...Μία απλούστατη ερώτηση: πες μου ειλικρινά εσύ πόσους εργάτες γνωρίζεις στον άμεσο κοινωνικό σου περίγυρο (κι όταν λέω περίγυρο εννοώ αυτόν που βρίσκεται έξω από- κόμματα και μαντριά); Με πόσους ανθρώπους που εργάζονται χειρωνακτικά σε φάμπρικα έρχεσαι σε καθημερινή επαφή; Απάντησε μου με ειλικρίνεια και μετά θα σου απαντήσω εάν έχει νόημα να μιλάει κάνεις για ταξική πάλη με άρωμα Λένιν εν έτει 2013.<br /><br />Ζητάω συγγνώμη για την ad hominem επίθεση μου γιατί αποπροσανατόλισε τη κουβέντα. Λέων Υγρόςhttps://www.blogger.com/profile/12275990179808382909noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-77096590521886802932013-11-13T17:42:33.924+02:002013-11-13T17:42:33.924+02:00Με την εργατική αυτοδιεύθυνση συμφωνώ κατ' αρχ...Με την εργατική αυτοδιεύθυνση συμφωνώ κατ' αρχήν (από θέση αρχής εννοώ), αλλά πρέπει να μου εξηγήσεις με ποιόν τρόπο μπορούσε αυτή να επιτευχθεί σε μια οικονομία και κοινωνία (αναφέρομαι στη σοβιετική) που ήταν ακόμη ημι - φεουδαρχική, πολιτιστικά καθυστερημένη, με συντριπτικά ποσοστά αναλφαβητισμού στις λαϊκές μάζες, αριθμητικά μικρή εργατική τάξη, χαμηλή ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων και με πολύ χαμηλό βαθμό κοινωνικοποίησης της παραγωγικής διαδικασίας επίσης. Στις σύγχρονες ανεπτυγμένες κεφαλαιοκρατικές κοινωνίες της Δύσης, η καθολική εφαρμογή της εργατικής αυτοδιεύθυνσης είναι εφικτή και αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε, ακριβώς επειδή έχουν ωριμάσει και αναπτυχθεί επαρκώς όλες οι συνθήκες που την καθιστούν δυνατή («οικονομισμός», θα μου πείς αμέσως, το ξέρω). Στην Ρωσία του '20 ή του ΄30 πάλι, ήταν αδύνατη για τους λόγους που περιέγραψα παραπάνω, και το δίλημμα ήταν ή εργατική εξουσία (έστω με φρικτές γραφειοκρατικές παραμορφώσεις) ή παλινόρθωση του καπιταλισμού. Μέση οδός δεν υπήρχε. Προτού καταδικάσεις τον σταλινισμό λοιπόν, θα πρέπει να εξηγήσεις τα υλικά αίτια που ευθύνονται για την ανάδυση του. Αν βέβαια στοχεύουμε σε μια κατά το δυνατόν "επιστημονική" ανάλυση, και όχι στον χυδαίο βολονταρισμό και την προσωπολατρεία από την ανάποδη (ένα άτομο μόνο του κατάφερε να ανατρέψει μία ολόκληρη κοινωνική επανάσταση). <br /><br />Αν τα πράγματα έχουν διαφορετικά (αν δηλαδή η εργατική αυτοδιεύθυνση δεν έχει συγκεκριμένες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές προϋποθέσεις - μερικές τις περιέγραψα επιγραμματικά πιο πάνω), τότε γιατί δεν εμφανίστηκαν ανάλογες θεωρίες στον Μεσαίωνα, ας πούμε; Θα ήταν ποτέ δυνατό ακόμα και το να σκεφτεί κανείς την ιδέα της εργατικής αυτοδιεύθυνσης σε μία φεουδαρχική κοινωνία. Όταν ο Μαρξ έλεγε: «Η ανθρωπότητα δεν θέτει ποτέ πάρα μόνο προβλήματα που μπορεί να λύσει" δεν είχε δίκιο; Το πρόβλημα δεν ξεπηδάει εκεί όπου έχουν ήδη αρχίσει να σχηματίζονται οι προϋποθέσεις της λύσης του; <br />SurrealisticEvening³https://www.blogger.com/profile/12416696087186278562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-32535974289951768312013-11-13T17:18:34.519+02:002013-11-13T17:18:34.519+02:00Τον χαρακτηρισμό «μικροαστικός» (και «αγροτικός» ε...Τον χαρακτηρισμό «μικροαστικός» (και «αγροτικός» επίσης) δεν τον απέδωσα προσωπικά σε εσένα, τον tektenomena ή σε οποιονδήποτε υπερασπίζεται ως άτομο την αναρχία, αντι - εξουσία, αυτονομία κ.λπ. Αναφέρομαι στην κοινωνική/ταξική βάση και φύση του κλασικού αναρχισμού του 19ου αιώνα ως πολιτική έκφραση των μικροαστικών ή/και αγροτικών στρωμάτων (φυσικά όχι αποκλειστικά· είναι γεγονός ότι το κίνημα αυτό είχε ερείσματα και σε μερίδες της τότε εργατικής τάξης, αλλά όχι πλειοψηφικές, με εξαίρεση το παράδειγμα της Ισπανίας που σωστά αναφέρεις). Στην Ελλάδα, πάντως, οι πάντες γνωρίζουν ότι ο αναρχισμός ουδέποτε είχε σοβαρή εργατική βάση (αλλά γι' αυτό φταίνε πάλι οι σταλίνες του ΚΚΕ που είχαν το μονοπώλιο της πρόσβασης στις εργαζόμενες μάζες, φαντάζομαι). <br /><br />Τη θεωρία του «κρατικού καπιταλισμού» στην ΕΣΣΔ την έχει καταρρίψει τελεσίδικα, κατά τη γνώμη μου, ο Ernest Mandel σε κείμενο του - απάντηση σε ανάλογες αντιλήψεις της ηγεσίας του ΚΚ Γιουγκοσλαβίας - του 1951. Επίσης, ο Περικλής Παυλίδης - μέλος της ομάδας «Λογική της Ιστορίας» του Βαζιούλιν - στο βιβλίο του «Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας στην ΕΣΣΔ» (Εκδόσεις Προσκήνιο). Οι μόνοι που ακόμη υιοθετείτε την θεωρητικά ανυπόστατη αντίληψη περί «κρατικού καπιταλισμού» στην ΕΣΣΔ είστε εσείς, οι ξεφτιλισμένοι τροτσκιστές του ΣΕΚ (βλ. Τόνι Κλιφ κ.λπ.), του Κόκκινου και της ΔΕΑ, ίσως κάποιοι μαοϊκοί και, φυσικά, οι απανταχού μπουρζουάδες που τους βόλευε την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου (αλλά και τώρα) να συμψηφίζεται η Σοβιετική Ένωση με τη χιτλερική Γερμανία (υπό την ομπρέλα του «ολοκληρωτισμού») ως εξίσου ιμπεριαλιστική δύναμη. <br /><br />Τώρα, ποιός μίλησε για «ταξικά ντέρμπυ», και πώς κατάφερες εσύ από το ίντερνετ να διακρίνεις την «ψυχολογική αδυναμία» που υποβόσκει πίσω από την πολιτική μου τοποθέτηση, είναι απορίας άξιον. Ωραίο παράδειγμα έφερε πάντως (τον Όργουελ) που αποδεδειγμένα χαφιέδιζε κομμουνιστές την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου (η δε κινηματογραφική διασκευή της "Φάρμας των Ζώων" χρηματοδοτήθηκε από τη CIA). Η έννοια της ταξικής πάλης είναι συνιστά «αστική αντίληψη»; Κάνε εσύ τα "αυτοδιαχειριζόμενα καφενεία" σου, αλλά μη θέσεις ποτέ ζήτημα συνολικής πάλης και εξουσίας. Η αστική τάξη έχει εξαπολύσει ολοκληρωτικό πόλεμο, και εσείς παίζετε με τα playmobil σαν τα δεκάχρονα. Και πάρτο χαμπάρι ότι ο Μαρξ ή ο Λένιν δεν είναι παρωχημένος, τουλάχιστον όχι περισσότερο από τον Μπακούνιν, τον Νετσάγιεφ και τους Ναρόντνικους, ή τον Χόλογουεϊ και τον Χαρτ. Και πες μου ποιός δημιουργεί επαναστατική θεωρία στο σήμερα, για να ξέρουμε. Ούτε ο μαρξισμός ούτε ο αναρχισμός, και αυτό ίσως είναι κάτι στο οποίο μπορούμε να συμφωνήσουμε. Οι μεν μαρξιστές (με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις) περιορίζονται στην αναπαραγωγή και διάδοση των τσιτάτων των κλασικών, οι δε ελευθεριακοί χάνονται σε μια μεταμοντέρνα ιδεολογική θολούρα περί «πλήθους» κ.λπ. ή εκπίπτουν στον μηδενισμό και την με θεαματικούς όρους (έχετε διαβάσει και Ντεμπόρ) "σύγκρουση" με τις κατασταλτικές δυνάμεις.<br /><br />Δες εδώ:<br /><br />http://www.netcharles.com/orwell/articles/col-blacklist.htm<br /><br /><br />SurrealisticEvening³https://www.blogger.com/profile/12416696087186278562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-52729807959073136052013-11-11T01:46:07.687+02:002013-11-11T01:46:07.687+02:00προς τον σχολιαστή με το μικροαστικό σουρρεαλισμό....προς τον σχολιαστή με το μικροαστικό σουρρεαλισμό.<br /><br />Συγγνώμη που επεμβαίνω (δεν συνηθίζω να φυτρώνω εκεί που δεν με σπέρνουν) αλλά μία καλή απάντηση στο ερώτημα σου μπορείς να την πάρεις στην ιστορική μαρτυρία του Όργουελ όταν επισκεφτηκε την Καταλωνία το '36.<br /><br />http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchist_Catalonia#1936_Revolution_and_worker.27s_self_management<br /><br />Έχει πλάκα να κρίνεις εσύ τι είναι ουτοπικό και να πιστεύεις παράλληλα ότι στο έτος 2013 η ανθρωπότητα μπορει να συνεχίσει απρόσκοπτη το βίο της κάτω από τις πεπερασμένες και παρωχημένες προσταγές των αφηρημενων νόμων της αξιοποίησης της αξίας και μάλιστα με την χείριστη μορφή της γραφειοκρατικής εξουσίας του πρώην κρατικού καπιταλισμού ανατολικού τύπου.<br /><br />Και επειδή απ' ότι φαίνεται αδυνατείς να σβήσεις από τον φαντασιακό σου την πιο καθιερωμένη αστική αντίληψη που αφορά την εναλλάγη των τάξεων στην εξουσία, (γουστάρεις ταξικά ντέρμπυ) σάν καλός μικροαστός που είσαι προβάλλεις την ψυχολογική σου αδυναμία βαφτίζοντας όλους τους άλλους έτσι. Λέων Υγρόςhttps://www.blogger.com/profile/12275990179808382909noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-12534413702316194172013-11-10T20:10:45.417+02:002013-11-10T20:10:45.417+02:00Προσωπικά υπερασπίζομαι τον κεντρικό σχεδιασμό, αν...Προσωπικά υπερασπίζομαι τον κεντρικό σχεδιασμό, ανεξάρτητα από το αν ο ίδιος ο Μαρξ τον θεωρούσε αναγκαίο και σύμφυτο με την οικοδόμηση της σοσιαλιστικής οικονομίας και κοινωνίας· διαφορετικά, εκπίπτουμε στην τσιτατολογία και την επίκληση της αυθεντίας. Δεν είμαι - ούτε υπήρξα ποτέ - μέλος του ΚΚΕ (αν και τελευταία το σκέφτομαι αρκετά να οργανωθώ), οπότε η κατηγορία των «κομματικών φροντιστηρίων» δεν νιώθω πως με αφορά. Η ιδέα του εργατικού κράτους και της «δικτατορίας του προλεταριάτου», πάντως, απαντάται στην αποτίμηση που κάνουν οι Μαρξ/Ένγκελς της εμπειρίας της Παρισινής Κομμούνας του 1871 ("Ο Εμφύλιος Πόλεμος στη Γαλλία" της ίδιας χρονιάς), αλλά και σε αρκετά προγενέστερα κείμενα. Δεν νομίζω πως χρειάζεται να αναπτύξει κανείς ιδιαίτερη επιχειρηματολογία για το ζήτημα της μαρξικής θεωρητικής θεμελίωσης της αναγκαιότητας του εργατικού, μεταβατικού προς τον κομμουνισμό, κράτους· είναι κοινά αποδεκτό και αδαμφισβήτητο από τα ίδια τα πρωτότυπα κείμενα τα οποία είναι πασίγνωστα, άλλωστε. Το θέμα του κεντρικού σχεδιασμού συμφωνώ πως είναι πολύ δυσκολότερο και αμφιλεγόμενο, και δεν έχω να παραθέσω έτοιμες απαντήσεις. Θα ψάξω τη μαρξική βιβλιογραφία και θα σου πω. Όμως επιμένω ότι δέχομαι την αναγκαιότητα του, ανεξάρτητα από το αν θεμελιώνεται στα μαρξικά γραπτά ή όχι. <br /><br />Ούτε εσύ μού απαντάς συγκεκριμένα σε αυτό που σε ρωτάω, πάντως: πώς ορίζεται ο ελευθεριακός, αναρχικός κ.λπ., τύπος οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης; Πώς θα καθορίζονται οι ποσότητες και τα είδη των παραγόμενων αγαθών ελλείψει καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής αλλά και κεντρικού εργατικού σχεδιασμού; Εξήγησα παραπάνω γιατί θεωρώ εντελώς ουτοπικό και αφελές ένα μοντέλο το οποίο προτάσσει μόνο "ηθικές" ή "αξιακές" προκείμενες ("αυτοοργάνωση", "αλληλεγγύη", "αντιιεραρχικές δομές", "άμεση δημοκρατία", κ.ο.κ.), δηλαδή αέρα κοπανιστό ο οποίος δεν μπορεί από μόνος του να θρέψει τις λαϊκές μάζες. Και η μαρξιστική κριτική στον αναρχισμό, όχι μόνο δεν είναι στερεοτυπική, παρωχημένη και απολιθωμένη, αλλά επιβεβαιώνεται καθημερινά από την θεωρία και πρακτική του κινήματος αυτού στον 21ο αιώνα (έστω ενός μεγάλου μέρους του) - ανταλλακτικά παζάρια, "ζώνες αυτονομίας", "αυτοδιαχειριζόμενα καφενεία", αλληλέγγυο εμπόριο χωρίς μεσάζοντες κ.λπ., εγχειρήματα βουτηγμένα στις μικροαστικές αυταπάτες περί δημιουργίας χώρων αυτοθέσμισης και αυτοοργάνωσης που με κάποιο μαγικό τρόπο θα γενικευτούν και θα γκρεμίσουν τον καπιταλισμό. Ρεφορμισμός από την ανάποδη δηλαδή. Και όλα αυτά γιατί φοβάστε να θέσετε ζήτημα εξουσίας, ταξικής εξουσίας, ζήτημα συνολικής ανατροπής των αστικών σχέσεων παραγωγής, διότι οι "ολιστικές θεωρήσεις είναι ολοκληρωτικές", ο Χέγκελ, η πρωσική μοναρχία, μπλά μπλά. Εσείς μπορεί να αγνοείται την εξουσία και το κράτος, αλλά αυτά τα τελευταία δεν θα αγνοήσουν εσάς και όταν έρθει η ώρα θα συντρίψουν τους χάρτινους πύργους που χτίζετε στις γειτονιές και τα στέκια (όπως επιβεβαιώνεται με τραγικό τρόπο τον τελευταίο χρόνο με τις καταλήψεις στο κέντρο και αλλού). SurrealisticEvening³https://www.blogger.com/profile/12416696087186278562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3513543880893289889.post-17687195775085535692013-10-20T11:36:19.145+03:002013-10-20T11:36:19.145+03:00Αν και θεωρώ ότι απαντάς σε παλαιότερα κείμενά μου...Αν και θεωρώ ότι απαντάς σε παλαιότερα κείμενά μου θα στα γράψω εδώ. Φαντάζομαι πως θα δέχεται σε εσύ πως μια σκέψη που εξ αρχής αναπαράγει απολιθωμένες στερεοτυπικές πολεμικές του 19ου αιώνα για τον αναρχισμός δεν προμηνύει μια γόνιμη κουβέντα. Για αυτό και δεν θα σταθώ σε αυτά που λες για τον αναρχισμό γιατί δεν νιώθω ότι θίγομαι. Θα σταθώ σε ένα σημείο. Αυτό του κεντρικού σχεδιασμού. Ας υποθέσουμε πως έχεις δίκαιο. Πως δηλαδή η απόρριψη του κεντρικού σχεδιασμού χαρακτηρίζει «ένα αντιδραστικό κίνημα μικροαστικού ή αγροτικού χαρακτήρα που ονειρεύεται την επιστροφή σε προ-καπιταλιστικούς κοινωνικούς σχηματισμούς, σε ελεύθερες, αυτοοργανωμένες κοινότητες μικρής κλίμακας» και πως μόνο με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό-επαναστατικό μεταβατικό κράτος μπορεί η ανθρωπότητα να ξεπεράσει τον καπιταλισμό. Αν υποθέσουμε λοιπόν πως έχεις δίκαιο θα ήθελα να μου αναφέρεις που η ιδέα του "κεντρικούς σχεδιασμού" της παραγωγής και του "εργατικού κράτους" αναφέρεται στο έργο του Μαρξ; Συγκεκριμένα, όχι αόριστες αναφορές. Για να δούμε τι σχέση τελικά έχουν τα όσο διδάσκονται στα διάφορα κομματικά φροντιστήρια για το Μαρξ σε σχέση με τον ίδιο το Μαρξ. sotirishttps://www.blogger.com/profile/13599639878712678276noreply@blogger.com